Thursday, November 26, 2009

Unit Trust License


Another frequently ask questions



1-Selepas kita mendaftar, berape lame kita bole mengambil exam? Soalan exam objektif atau subjektif ? Bahasa Inggeris atau Bahasa Malaysia?

Tempoh masa untuk kita mengambil exam selepas pendaftaran lebih kurang sebulan sahaja. Dan bagi saya, tempoh sebulan itu adalah mencukupi untuk anda membuat study the notes sebelum exam. Soalan exam adalah dalam bentuk objektif. Anda boleh pilih BI ataupun BM. Exam tersebut adalah computerized, bermaksudnya anda boleh terus dapat resultnya sebaik sahaja selesai exam. Lepas seminggu, anda akan dapat agent code dan dah boleh start buat sales.

Soalan-soalan tidak susah. Saya ada sediakan notes untuk study dan pihak syarikat juga ada buat CUTE Class (kelas persediaan exam). Insyaallah, saya sentiasa yakin bahawa semua orang yang berminat pasti pass the exam kecuali anda tak study laa kan….

2-Jika kita sudah ada client, tp kita belum lagi lulus untuk menjadi agen UT yang sah bolekah client kita membuat pelaburan dan seterusnya kita mendapat commission atas pelaburan tersebut? 


Jawapannya tidak boleh. Bagaimana nak dapat commission sedangkan tiada agent code lagi. Jadi kita tunggu la ye sehingga dapat agent code. Tak lari nyer client tu kalau dia ikhlas kan…

Salams ~ Azie


0 Comments:

Post a Comment